Поглиблення віри в дівоче материнство привело Церкву до визнання
дійсного І постійного дівоцтва Мари, навіть у народженні Сина Божого, Який став людиною. Справді, народження Христа «не порушило, а
освятило дівочу чистоту» Його Матері. Церковне богослужіння славить Марію як
«Приснодіву».
У програмі "Денна Катехеза" спілкувалися з о. Ципріаном Чопом про характер і значення дівоцтва Діви Марії у християнському віровченні західного обряду.
Погляд віри може розкрити у зв'язку із сутністю Об'явлення таємничі
причини, через які Бог у Своєму плані спасіння хотів, щоб Його Син
народився від Діви. Ці причини стосуються як особи і спасенної місії
Христа, так і прийняття цієї місії Марією задля всіх людей. Дівоцтво Марії виявляє безумовну ініціативу Бога у Втіленні. Бог є
єдиним Отцем Ісуса. «Людська природа, яку Він
прийняв, ніколи не віддаляла Його від Отця, Він є одним і тим же
Сином Бога і людини. За природою Він є Сином Свого Отця в Божестві, за
природою - Син Своєї матері в людськості, але властиво Син Божий у цих
двох природах».
Отець Ципріан змістовно розповідає у катехезі про те, чому на дівоцтво Богом була обрана саме Марія, які настанови до збереження свого дівоцтва вона давала і яке значення мало дівоцтво Марії для неї і для людства загалом. Отець задається питанням: дівоцтво Марії - дар чи привілей від Бога? Питанням, яке часто постає у колах розмов між людьми різних конфесій чи навіть серед самих християн, є питання про те чи дійсно Марія зберігала дівоцтво на початку і чи змогла його зберегти після народження Ісуса. Окремо отець Ципріан коментує спірний момент у питанні про інших родичів чи синів Марії, які часто вбачаються рідними братами Ісуса.
Цікавитеся поглибленим вивченням історії Церкви? Тоді ця катехиза саме для Вас. Її автор, о. Олег Жарук, ректор Інституту богословських наук, продовжує розповідати про події, які відбувалися в апостольські часи, тобто в перші десятиліття після заснування Церкви.
Життя людини неможливо уявити абсолютно комфортним і безтурботним. Кожен із нас має досвід труднощів і страждань. Отець Олексій Самсонов, спираючись на євангельську історію про зцілення сліпонародженого чоловіка, розмірковує над сенсом наших випробувань та їхньою глибинною причиною. Чому ми стикаємося з болем і труднощами? Як їх приймати і знаходити в них вищий зміст? Відповіді на ці питання допомагають нам глибше усвідомити власний життєвий шлях і віднайти внутрішню силу для подолання труднощів.